Olaszország - Varese

Évszám:

Olaszország, Varese – augusztus

2014 augusztusában volt alkalmam egy hónapot a Milánótól 50 km-re található Vareseben tölteni és szülészet-nőgyógyászat szigorlati gyakorlatomat teljesíteni.

Repülőgéppel másfél óra alatt el lehet jutni Milánóba, ahol az olasz diákok már vártak, de Varese a reptérről induló vonattal egy átszállással is megközelíthető.

A szállásunk egy családi ház alsó szintjén kapott helyett, két mosdó egy konyha és egy 3 ágyas, valamint egy 2 ágyas szobával és óriási kerttel rendelkezett.  A konyha jól felszerelt volt, a mosógépet korlátlanul használhattuk és az internet is ingyenesen elérhető volt. Öt bicikli is rendelkezésünkre állt, de a város kicsinysége miatt inkább gyalogoltunk.
 A közelben két olcsóbb bolt is található. A város centruma 20 perces gyaloglással megközelíthető.

Megérkezésünkkor 200 eurót kaptunk étkezésre, ebből 50 eurót lefoglaltak kaucióra, amit a hazautazásunk előtt a ház kitakarítása után visszakaptunk.

A következő évtől azonban nem ezen a helyen kapnak helyet az ide érkező diákok, hanem az orvosi egyetem kollégiumában.

Kevés cserediák fogadására vannak felkészülve, maximum 5 fő, tehát egy kisebb baráti társaság összekovácsolódására van lehetőség az eltelt egy hónapban. A helyi diákok nagyon kedvesek és barátságosak. Este elvisznek szórakozni és mindig kaphatóak egy apperitivo-ra, de a hétvégére nagyobb kirándulásokat nem szerveztek, így mindenki a blabla-car és a couchsurfing adta lehetőségekkel élve próbált eljutni a kiszemelt úticélba.

Marokkói lakótársaim Velencébe, Rómába utaztak, míg én a lengyel szobatársammal Genovába, Torinóba látogattunk, nekem pedig volt szerencsém 3 napos kirándulást tenni  Bologna- Mantova- Verona- Ferrara útvonalon, ahol egy tavaly Debrecenben cseregyakorlatozó olasz ismerősöm látott vendégül.

A kórházban szeretettel fogadtak, bár angolul csak kevesen beszéltek, mindenképpen előnyt jelentett az orvosi latin tudásunk. Az Ospedale Filippo Del Ponte kórház a térség szülészeti és nőgyógyászati központja, így sokszínű beteganyagot szolgáltat.

Részt lehetett venni nőgyógyászati műtéteken, szüléseken, szekciókon és az ambulancián is szívesen magyaráztak az éppen ráérő orvosok. Nem voltunk beosztva tutorokhoz, így mindig aznap dőlt el, hogy melyik orvost követjük. A saját fehér ruhánkra nem volt szükség, hisz mindennap új ruhát kaptunk.

A gyakorlat összességében hasznos volt, élményekkel és tapasztalatokkal tértem haza, ezért szívből ajánlom mindenkinek.