Olaszország - Róma

Évszám:

Cseregyakorlati beszámoló - Olaszország / Róma

Amikor az IFMSA honlapon meg kellett jelölnünk 3 várost én 1. és 2. helyen is Rómát jelöltem meg (2 külön kórházat!), azért mert előtte soha nem jártam még ott, de nagyon vonzó volt számomra a világhírű történelme és egyedüli kultúrája miatt.

Hihetetlen boldogsággal töltött el, hogy sikerült Rómát megkapnom.

Így 2013 augusztusában a negyed éves szabadon választható gyakorlatomat tölthettem a római Policlinico Umberto Szülészeti- és Nőgyógyászati Klinikáján, a La Sapienza római egyetemen. Ez a szülészeti klinika pathológiás terhességi központ, ezért sok érdekes és ritka betegséget volt alkalmunk látni.

A kórház külseje felújításra szorul, de technikailag jól felszerelt. A tutorom egy fiatal rezidens volt, aki sokat magyarázott, nagyon segítőkész volt, ill. engedett vizsgálni is bennünket. Éjszakai ügyeletére is bementünk két alkalommal (csakis önkéntes alapon). Angolul sajnos nem sokan beszélnek, az orvosok közül sem.

A szállásunk egy kollégiumban volt: ez úgy nézett ki, hogy a portástól elkérted a belépőkártyád, felmentél az adott szintre, ott a kártyáddal juthattál be egy külön „apartman” részbe.
Itt három 2 fős szoba volt, egy konyha és három fürdőszoba. Minden szobában volt légkondi, ill. a konyhához erkély. A kollégium nagyon szép, tiszta és rendezett volt.

A konyhában nem voltak edények, ezért a főzés kicsit problémásan volt kivitelezhető (más konyhában előfordult, hogy volt lábas, serpenyő, stb.).
Negatívumként azt mondhatom el, hogy a szobánkban nem volt se takaró, se párna, ill. sajnos internet sem. Magyar lévén első éjszaka könnyen feltaláltam magamat, párnát „gyártottam” a felesleges ruhámból-törölközőmből, ill. takaróhuzattal is tudtam helyettesíteni a takarót, mivel ott augusztusban amúgy is hőség van.

A koli nem messze helyezkedett el a Tiburtina állomástól, onnan csak pár metró megállóra volt a kórház.

Hétköznapokon ebédet és vacsorát kaptunk a klinikai menzán.
Az ebéd tészta + második (rendszerint saláta/burgonya valami húsfélével) + gyümölcs (nektarin, szilva, alma) + egy palack fél literes ásványvíz volt.
Igazából azért is választottam Olaszországot, mert imádom a kávét és a tésztaételeket, de hogy őszinte legyek nem telt bele 2 hét, mire olyannyira elegem lett a pasta-ból, hogy a lelkemet is eladtam volna egy finom, Anyukám-féle gulyáslevesért...

A vacsoránál egy zacskót kaptunk, benne sonkával, kenyérrel, sajttal, gyümölccsel és egy palack fél literes ásványvízzel, ami olyan soknak bizonyult, hogy kitartott reggelire is J

A helyi szervezők nagyon lelkesek és segítőkészek voltak, már az első héten szerveztek pizza welcome dinner-t, ill. nemzetközi vacsora estet.
(Én itt edény híján nem bajlódtam a főzéssel, helyette a nemzeti italainkból vittem kóstolót: Tokaji Aszút, Egri Bikavért és egy kis jóféle barackpálinkát :D )

Hétköznapokon a gyakorlat után városnézés volt a program: Colosseum, Spanyol lépcső, Piazza del Popolo, Pantheon, Castel Sant' Angelo, Trevi-kút, Piazza Navona, Vittorio Emanuele Emlékmű, Szent Péter Bazilika és még sorolhatnám naphosszat + bulilehetőségek (pl. beach partyk) közül választhatott a csoport.

A hétvégéken mindenki igyekezett sokat utazni, felfedezni Olaszországot. Az első hétvégén Nápolyba, Pompeibe és Sorrentoba látogattunk el. Egy contact person jött el velünk Nápolyba, de a többit magunk jártuk be. A következő héten már kiscsoportok szerveződtek, attól függően, hogy ki kivel és hova kívánt utazni. Én Padovába, Veronába és Velencébe mentem két máltai lánnyal közösen. Az utolsó, utazással töltött hétvégénken (pénteken) Tivoliba látogattunk el, szombaton: Firenze és Pisa következett, vasárnap a Vatikán és a vatikáni múzeum megtekintése volt a program.

Utolsó héten egy olasz estet is szerveztünk, amikor eredeti olasz tiramisut, pizzát és gnocchit főztünk csoportosan.
A csoport maga elég vegyesre sikerült: Portugália, Lettország, Izrael, Indonézia, Törökország, Málta, Oroszország, Egyiptom, Libanon, Marokkó, Tunézia, ill. Magyarország képviseltette magát.

Rómát annak ajánlom, akit inkább a városnézés vonz, nem a tengerpart, hiszen Róma telis-tele van világhírű és monumentális helyszínekkel, épületekkel és látnivalókkal.
Ill. ezen felül annak, aki nem sajnálja a lábát hólyagosra törni a rengeteg gyaloglástól... xD

Másfelől viszont MINDENKINEK!!!, aki egy lélegzetelállító, gyönyörű és káprázatos várost szeretne megismerni, hiszen az egy hónap fantasztikus lehetőség volt bebarangolni és megismerni Olaszország fővárosát.
Egy életre szóló élményben volt részem és csodálatos emberekkel ismerkedhettem meg.
Természetesen hatalmas köszönet jár a DOE-nak, ill az IFMSA-nak, mert nélkülük ez a gyakorlat nem jöhetett volna létre.