Görögország 1

Évszám:

Cseregyakorlati beszámoló – Görögország

Sziasztok!

Kicsit megkésve, de fogyva nem, megosztanám én is a tapasztalataimat a 2013. nyári szakmai cseregyakorlatomról, amit Görögországban Ioanninaban töltöttem.

Nagy előkészületeket (és a papírmunkát) követően, eljutottam odáig, hogy megtudjam Ioanninába nyertem meg a pályázatot. Őszintén szólva nem sokat tudtam a városról, miután rákerestem és megnéztem láttam, hogy az Epirusz-régió legnagyobb városába kaptam helyet.

Az első benyomásom a Contact Person Yannis volt. Rendkívül kedves és alapos volt. Mindenről előre szólt e-mailen keresztül, gyakorlatilag elmagyarázta lépésről lépésre hogyan jutok el hozzájuk. Én utazásnak a wizz-airrel való repülést választottam és Thessalonikiban tett le a gép, ahol egy éjszakát eltöltöttem (remek hangulatban) és másnap kora reggel busszal indultam Ioanninaba.

A gyakorlat 2. napján érkeztem meg, amivel nagyon rugalmasak voltak 3-4 nap csúszás teljesen belefért. Mikorra én kiértem már 4en voltak kint és nagyon barátságosan fogadott mindenki.

A kollégium, ahol el voltunk szállásolva az új campuson a kórháztól 3 percre volt. Teljesen új modern 2 fős szobákban légkondicionálóval és külön fürdővel.

A gyakorlatot én a kórház általános belgyógyászati osztályán töltöttem. Első nap az osztályvezető főorvos körbevitt és bemutatott mindenkinek és elmagyarázta, hogy mi hol van, kiktől tudok segítséget kérni. Majd nagy szerencsémre hozzá csapódtam az ottani 6. éves hallgatókhoz. A munka része a reggeli vizitekkel kezdődött. A dokik készségesek voltak, mikor megtudták, hogy 2-en vagyunk külföldiek angolul tartottak mindent és így mi is értettünk mindent. Egy héten két alkalommal volt még szeminárium a 6. évesekkel együtt, ahol mindig valami gyakorlati témáról volt szó (infúziók alkalmazása, gyógyszerhasználat).

Ebédet és vacsorát is a kórház menzáján kaptunk a dokikkal együtt. A görög ételekből nem volt hiány, de jó választékos volt az ellátás, ill. bevásárlásra és főzésre is volt lehetőségünk a szálláson.

A város maga nagyon szép helyen egy hatalmas tó mellett foglalt helyet, ezért amikor időnk engedte gyakran mentünk be a városba, hogy egy nagy tál „suflaki” vagy „crepa” mellett sétáljunk egy jót.
Rengeteg programmal vártak minket vendéglátóink, és legjobb az volt benne, hogy volt választási lehetőségünk és minden hétvégén közösen kigondolva dönthettük el mihez van kedve a csapatnak. Így a raftingolástól kezdve Thessalonikin, Athénon keresztül gyakorlatilag majdnem a teljes országot bejártuk. Senkinek nem volt semmi kötelező, nem kellett részt venni mindenben, ennek ellenére majdnem mindig teljes létszámban mentünk minden kirándulásra.

A hónap végére, kicsit honvággyal, de sok-sok élménnyel szálltam fel a repülőre és nagyon örültem, hogy ennyi szép emlékkel gazdagodtam.

Így mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy bátran vágjon bele a cseregyakorlatba, aki pedig ebbe a városba kerül csak annyit mondanék, hogy kiváló élményekkel és új barátokkal fog gazdagodni.